Anotace:
V lekci se žáci zabývají příčinami druhé světové války a dopady, které měla na tehdejší Československo. Žáci čtou krátké texty, sledují videa a odpovídají na otázky. Vyjádří svůj postoj k událostem pomocí pětilístku, životabásně apod. Lekci lze realizovat při dálkové i běžné výuce.
Zadání – ukázka:
- Koukni na video: https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-mobilizace-ceskoslovenske-armady-23-zari-152412 a napiš, jakými způsoby se Československo bránilo výhrůžkám Hitlera.
Politická obrana (smlouvy, spojenectví) | |
Vojenská obrana |

- Vyjasni, co asi znamená slovo mobilisace použité ve videu. Pozor, vyjasnění – napiš tedy, proč si to myslíš, z čeho jsi význam slova pochopil/a.
- Jak to dopadlo se Sudetoněmeckou stranou v čele s Henleinem?
Kompletní pracovní list a komentář k lekci s ukázkami odpovědí žáků si můžete stáhnout zde:
Autor lekce: Jakub Svatoš