Anotace:
Součástí této lekce je odkaz na video jako na zdroj nových informací. Žáci pracují metodou V-Ch-D a na závěr plní pisatelský úkol vztažený k jejich vlastní osobě. Lekce svým tématem může zaujmout jak žáky 4. a 5. ročníků, tak žáky starší. Součástí lekce je upravený text z www.svet-potravin.cz, který může být zajímavý pro starší žáky a také pro rodiče.
Pracovní list – ukázka:
1. Vezmi si k ruce nějaké obaly od potravin, prozkoumej je. Už jsi někdy slyšel slovo éčka v souvislosti s potravinami?
2. Vyplň tabulku V-CH –D. Začni prvním sloupcem, VÍM, pokračuj sloupcem CHtěl/a bych se DOZVĚDĚT.
Text – ukázka:
Děti v poměru ke své váze spořádají daleko více jídla než dospělí a jejich vnitřní orgány se tedy musí vyrovnat s relativně vyššími dávkami přídatných látek. Zákon o přídatných látkách pamatuje na děti, ovšem pouze v souvislosti s dětskou výživou. Tam je jejich přítomnost drasticky omezena na několik málo časem prověřených a bezpečných látek.
Podle informací Státního zdravotního úřadu mohou skutečně některé z přídatných látek u citlivých dětí vyvolat alergické reakce, a dokonce ovlivnit jejich pozornost. Jde především o tato barviva: tartrazin – E 102, ponceau 4R – E 124, žluť SY – E 110, azorubin – E 122, chinolinová žluť – E 104 a allura red – E 129.
Zdroj: https://www.svet-potravin.cz/clanek/%E2%80%9Eecka%E2%80%9C-vic-nez-dospelym-skodi-detem/upraveno
Kompletní lekci s textem a zadáním si můžete stáhnout zde:
Autorka lekce: Kateřina Sládková