Jana Štybnarová, Jana Chiah, Roman Ziegler
Předmět: Dějepis
Téma: Milada Horáková
Ročník: 9. ročník ZŠ
Doba trvání: 2 vyučovací hodiny ve škole
Návaznost: lekce navazuje na dějiny ČSR v 50. letech, kdy se žáci seznámí s tím, jak totalitní režim vládl v 50. letech 20. století.
Cíle:
- žáci se seznámí s příběhem Milady Horákové, na kterém si uvědomí nebezpečí totality
- žáci zjistí, co měli nacisté a komunisté společného
Metody:
- Reflexe – Vennovy diagramy
Pomůcky:
- Dopis dceři – pro každého žáka
- Texty do skupin
- Prezentace pro výklad
- Video – https://www.youtube.com/watch?v=8tNMgCGahyM
- Video stream slavné dny – https://www.stream.cz/slavnedny/593808-den-kdy-byla-popravena-milada-horakova-27-cerven
- Vennovy diagramy – pro každého žáka
Fakultativně:
- Video české století poprava Milady – https://www.youtube.com/watch?v=4a_n0MSH5W8
- Text o Ludmile Brožové-Polednové