Naše téma: Smysl vzdělá(vá)ní
Úvod, N. Rutová
Anketa
Jaký to má smysl vzdělávat se, učit se?, (odpovídají žáci z farního společenství a studenti Gymnázia Na Zatlance)
Co je dnes smyslem vzdělá(vá)ní? J. Straková, O. Botlík, D. Souček, J. Tupý, Ivan M. Havel, P. Uherka, V. Klaus, P. Sládeček, J. Dlouhá, Z. Bělecký, Z. Drhová, M. Freiová; volná psaní a pětilístky na téma Škola jsou od žáků ZŠ v Praze 5)
Co si myslím já, K. Šenkyříková
Rozhovor
Naslouchání Jaroslavu Duškovi, M. Němcová
Reforma a čeští vzdělanci
Pocem, synu… a uč se moudrým býti…, S. Komárek (přetištěno z přílohy Práva)
Profesoři varují: Reforma škodí, T. Feřtek (přetištěno z týdeníku Reflex)
Rozhovor H. Košťálové s T. Feřtekem
Kritické myšlení, kritická gramotnost a kritické vědomí
Kritické myšlení je myšlení pro svět rozporů, O. Hausenblas
Kritické myšlení a kritická gramotnost, Ch. Temple
Viděls to?, F. Koukolík (přetištěno z přílohy Hospodářských novin)
Lekce a komentáře
Konzultace žáka a učitele, H. Daniels, M. Bizar
Projekt TOLERANCE, J. Fričová
Velryby, Jonáš a odpovědnost za chod světa, O. Hausenblas, H. Košťálová (s přidanými texty na webu KM)
Paměť, N. Rutová
Vliv moru na českou společnost konce 14. století, I. Věříšová
Skládankové učení v zeměpise, M. Kvěchová
Jak využít kritického myšlení v úvahách o vlastním chování, B. Kotoučová
Pro lektory a lídry tvorby ŠVP
Velké myšlenky a plánování pozpátku – cesta ke kvalitním výstupům, H. Košťálová
Máme jasno?
Postup modelové lekce s metodou V – CH – D a čtení s otázkami, H. Košťálová
Neposední funkcionáři – pravidla hry
Škola v literatuře
Kterak žena medvěda ve čtení vyučila
Hodně se naučil
Spousta chytrostí a k ničemu
Proč se lidé bojí zajíců, I. Vyskočil
Modrý zajíc, D. Radovič
Co se děje u nás
Co nového v projektu Rovnováha
Čtení a psaní v předmětech, součást nových školních programů
Projekt Rovnováha začíná spolupracovat s gymnázii
Letní školy 2007
Pražská schůzka projektu RE-FINE, H. Košťálová
Oslava 10. výročí RWCT – KM v České republice
Představujeme učitele a lektory KM: H. Bělohlávková, J. Smrčková
Co se děje jinde
Komunitní vzdělávání, K. Tykalová
Z historie
Z dílny otců jezuitů, I. Věříšová
Přečetli jsme
Kolik stojí americké tričko z Asie?, R. Sárközi
Bulat Okudžava: Zrušené divadlo, J. Kmentová
Z redakční pošty
Řetězové provádění na zámku ve Vrchotových Janovicích, K. Šafránková
Mráz přichází zevnitř aneb Co v nás zanechala totalita, M. Němcová
Poděkování, N. Rutová
Kritické množství kriticky myslících, K. Šubrtová
Vážení kolegové…, K. Lysková
Nabídky
3xPRO (proměna vztahů, prostor spolupráci, prospěch škole)
Výzva: Čtenářství v předmětech
Co se nevešlo do KL 25
Využití mezipředmětových vztahů na SOŠ, B. Černá
Pedagogika utlačených, Paulo Freire
Moje pedagogické krédo, John Dewey
Texty přidané k lekci Velryby, Jonáš a odpovědnost za chod světa:
– Česká republika řekla jasné ano ochraně velryb
– Parlament schválil přístup ČR do Mezinárodní velrybářské komise
– Jonáš a velryba
– Velrybáři z Lamalery s bambusem na obry