Anotace:
Je nebo není žirafí mládě menší nebo větší než váš tatínek? Má nebo nemá žirafa růžový jazyk? To a další podobné věci mohou děti odhadovat na začátku jedné ze tří možných lekcí a své odhady pak porovnat s textem a videem. Text je vhodný pro malé, starší i nejstarší děti. Lekci je možné provést doma i ve škole, kde učitelé mohou použít metodu záznam odhadu. Nároční mohou použít tabulku se všemi neroztříděnými odhady.
Ukázka z lekce:
Žirafa – kratší text
Je to pravda, nebo není? | Co si myslí (jméno) | Co si myslí (jméno) | Co si myslí (jméno) | Co si myslí (jméno) | A jak to tedy je? |
Žirafí kopnutí může usmrtit i lva. | |||||
Samci o samice bojují použitím růžků. | |||||
Žirafa si ke spaní lehne. |
Žirafa je mírumilovná, ale bránit se umí. Kopnutí silnou a dlouhou přední nohou může být smrtelné i pro lva. Samec má trochu delší růžky než samice. Přestože to nejsou rohy beraní, při rvačce se hodí. Žirafák prudce ohne krk a udeří soupeře do boku. Charles Darwin, významný anglický přírodovědec 19. století, píše o svém pozorování žirafy. Jediným úderem prý prorazila desku z tvrdého dřeva!
Odkaz na video, u kterého je možno pracovat s odhady:
https://www.youtube.com/watch?v=9GAW5o0Z_3w
Zdroj: Irena Grálová, Náhrdelník pro žirafu Eiffelii, Fraus 2006, s. 8-9.
Kompletní lekci se zadáním, texty a mnoha odkazy na zajímavá videa si můžete stáhnout zde:
Autorka lekce: Kamila Bergmannová