Učitelský obor český jazyk a literatura společně s občanskou výchovou jsem vystudovala ve svém rodném Liberci. Možná právě proto mě hned po získání titulu lákala představa hnout se dále od domu. Nahrály tomu další okolnosti, a když mi pan ředitel Vít Beran volal, že mě potřebuje do 4. třídy (tedy na první stupeň!), do školy, která právě vstupuje do mimořádného projektu Pomáháme školám k úspěchu, nemohla jsem tuto příležitost odmítnout.
Všem bych přála takový start do učitelské profese, jako jsem měla já. ZŠ Kunratice v Praze a projekt Pomáháme školám k úspěchu mě nenechal usnout na vavřínech a hned po škole jsem se dále vzdělávala ve všech možných oblastech – osobnostním rozvoji, poskytování zpětné vazby, typologii MBTI a hlavně jsem se seznámila s programem RWCT.
Celých 6 let mi mohla být průvodcem a rádcem Květa Krüger, která na škole působila jako pedagogická konzultantka. To ona mě ponoukala k tomu, abych sepsala nějaký článek, zveřejnila svou přípravu na hodinu, tu využila možnost někde si zalektorovat, získala certifikát Učitele RWCT, apod. A tak se stalo, že jsem učila já jiné učitele. Tady se mi poštěstilo zkusit si být v lektorské dvojici nejen s Květou, ale i s Janou Kopeckou (kurzy o dílnách čtení) nebo dokonce Ondřejem Hausenblasem (pisatelská lekce).
Teď už jsem zase zpátky v Liberci a učím na 2. stupni převážně český jazyk. Velkou inspirací mi byly lekce Katky Šafránkové určené pro češtináře, kde jsem poznala i spoustu dalších kolegů, kteří se snaží „tradiční“ učivo spojit s myšlenkami RWCT a přivést děti ke čtení. Dílna čtení má v mých rozvrzích pevné místo.
V roce 2023 jsem absolvovala lektorský kurz, budu tedy ráda i já průvodcem dalších učitelů.