Uzly a pomeranče

Anotace:

V této čtenářské lekci se žáci po přečtení každé ze dvou ukázek zamýšlejí nad vnitřním světem hlavní postavy. Odhadují, o čem může snít, a své odhady odůvodňují, diskutují se spolužáky a zapisují. Na závěr žáci reflektují svou práci podle zadaných otázek.
Lekce je vytvořená pro výuku v on-line prostředí, dá se však použít i v přímé práci ve třídě, a to kromě prvního a druhého ročníku vlastně s jakkoli starými žáky. Autorka nabízí duplikaci své lekce, učitelé si tedy mohou v tomto prostředí vytvořit lekci vlastní.

Zadání – ukázka:

Přečtete si 2 delší ukázky z knihy Ivy Procházkové Uzly a pomeranče. Během každé části si společně ve skupině přečtěte ukázku, zamyslete se nad odpověďmi na otázky a své nápady prodiskutujte s ostatními. Teprve potom si zapíšete svoji odpověď. Dnes není důležitý pravopis, ale myšlenky a společná diskuze.
Jak na to? 1) Zvolte si moderátora. Ten vaši debatu povede. 2) Zvolte jednoho, kdo bude sdílet obrazovku. 3) Postupujte společně, úryvky předčítejte nahlas.

V ukázce vystupují 2 postavy – Darek a paní Kočí. Zaznamenejte jejich rozdílné pohledy na situaci, která je popsaná v ukázce. Nejprve diskutujte, potom zapisujte.

Popis události z pohledu Darka:
Zadejte svoji odpověď.

Popis události z pohledu paní Kočí:
Zadejte svoji odpověď.

Odkaz na kompletní lekci on-line:

Autorka lekce: Kristýna Krečová