Samota

Anotace:

Lekci mohou využít jak rodiče s dětmi doma, tak učitelé v hodinách slohu nebo v dílně psaní. Děti si přečtou začátek příběhu a v pauze se zamýšlejí nad vlastními pocity, které je mohou vést ke stejnému jednání, jaké zažívají postavy příběhu. Poté si přečtou konec. Střed příběhu chybí a děti tuto část domýšlejí, o svém nápadu se radí ve dvojici a pak píší na vyhrazené místo. Úkol mohou plnit žáci nejrůznějšího věku, podmínkou může být snad jen to, aby příběh neznali.

Text s otázkami – ukázka:

Žbluňk šel za Kvakem do jeho domku. Na dveřích našel cedulku. Na ní bylo napsáno: Milý Žbluňku, nejsem doma. Šel jsem ven. Chci být sám.

„Sám?“, podivil se Žbluňk. “Jsem přece Kvakův kamarád. Proč chce být sám?“

Otázka: Stalo se ti někdy, že jsi chtěl být sám? Co bylo důvodem?

Zdroj: Arnold Lobel: Kvak a Žbluňk se bojí rádi. Albatros 2014.

Autorka lekce: Zdeňka Dudová