Nápady k pisatelství

Anotace:

Zde můžete vybírat z dlouhé řady možností a témat, na která lze psát kratší či delší texty, vytvářet deníkové záznamy, záznamy rozhovorů či recepty. Některé nápady předpokládají znalost pisatelských metod, např. argumentační esej, akrostich, a některé vybízejí i k dalším aktivitám, jako třeba natáčení videí, vaření, fotografování.

Zadání – ukázka:

• Napiš krátký text na téma: Na co se nejvíc těším po skončení nouzového stavu a omezení pohybu? Co udělám jako první? Co si opravdu užiju?

• Varianta pro starší žáky: Jak by vypadala tvoje vysněná „afterparty“ po koronavirové krizi? Koho bys na ni pozval a proč? O čem byste ne/mluvili? Co byste dělali?

Ukázka práce žáků:

Konec karantény oslavíme velkou rodinnou opékačkou, kde spálíme ty hrozné protivné roušky. Pořádně si to užijeme a se sestrou, bratrancem a sestřenicemi budeme řádit, jak utržený ze řetězu. Bude to velká legrace.

Protože už nebudou uzavřená sportoviště, která byla bohužel během karantény uzavřená, konečně půjdeme na motokáry, trénovat jízdu v mém závoďáku a plavat do aquaparku.  Těším se, až si to zase vyzkouším, pořádně se projedu a svezu i Lucinku s maminkou!

Půjdu se i ostříhat, protože mám už tak dlouhé vlasy, že mám občas 100 chutí Lucince sebrat nějaké sponky a gumičky ☺

(Lukáš z 5. třídy)

Nápady k dalším kreativním činnostem

• Nafilmujte každý den krátké video, jak den probíhal, co dělali jednotliví členové rodiny.

• Dělejte reportáž a namlouvejte každý den rozhovor s jedním členem rodiny, můžete vyzpovídat i celou rodinu po telefonu nebo skypu a udělat záznam jejich odpovědí, sami si nejprve vytvořte dotazník, který se týká současné situace.

• Natočte reklamu, co dělat proti „trudomyslnosti“

• Natočte a složte písničku, básničku, vtipnou situaci, která bude informovat ostatní o tom, jak se chovat v současné situaci.

Další nápady najdete zde:

Autorky nápadů: Vendula Noháčová, Barbora Charvátová