Nápady k pisatelství

• Napiš krátký text na téma: Na co se nejvíc těším po skončení nouzového stavu a omezení pohybu? Co udělám jako první? Co si opravdu užiju?

• Varianta pro starší žáky: Jak by vypadala tvoje vysněná „afterparty“ po koronavirové krizi? Koho bys na ni pozval a proč? O čem byste ne/mluvili? Co byste dělali?

• Napiš text / nakresli komiks na téma superhrdina Korona.

• Napiš text na téma: Jak teď trávíš svůj všední den? Porovnej si svůj text se spolužákem a přečti si i texty, které byly na toto téma zveřejněny v Respektu č. 14/2020

• Napiš argumentační esej na téma výhody a nevýhody zavření škol v době koronaviru.

• Napiš text na téma: Které změny, které teď nastaly, by měly vydržet i po koronaviru?

• Pište si deník, který popisuje, vypráví, co se všechno děje, může to být vlastně taková kronika rodinného života v době karantény.

• Pište každý den o svých pocitech. Návrhy začátků úvah o…

Na současné situaci mě baví…

Nejvíce mě štve…

Díky tomu, že jsme spolu celá rodina doma…

Když se hodně nudím, tak mi pomáhá…

Nejvíce mi chybí…

Je mi velké smutno, když…

Zjistil/a jsem, že škola má mnoho výhod a mezi ně patří…

Je pro mě těžké…

• Zapisujte si každý den plusy a mínusy dnešního dne a odůvodňujte proč.

• Zapisujte si každý den jeden okamžik, který si chcete zapamatovat a zdůvodněte proč.

• Zapisujte si každý den tři myšlenky, věci, situace, které považujete za důležité a zdůvodněte proč.

• Vytvořte dlouhý komiksový příběh, který popisuje, co prožívá vaše rodina v dnešních dnech, kdy každý den má jedno až šest okének obrázků a každý den má jednoduchý název.

• Jaká vás napadá otázka a zní vám v hlavě. Zapisujte si ji každý den.

• Napište akrostich na téma KORONAVIRUS. Pište věty nebo slova, která toto téma charakterizují. Jak ho vnímáte vy?

Ukázka práce žáků:

Konec karantény oslavíme velkou rodinnou opékačkou, kde spálíme ty hrozné protivné roušky. Pořádně si to užijeme a se sestrou, bratrancem a sestřenicemi budeme řádit, jak utržený ze řetězu. Bude to velká legrace.

Protože už nebudou uzavřená sportoviště, která byla bohužel během karantény uzavřená, konečně půjdeme na motokáry, trénovat jízdu v mém závoďáku a plavat do aquaparku.  Těším se, až si to zase vyzkouším, pořádně se projedu a svezu i Lucinku s maminkou!

Půjdu se i ostříhat, protože mám už tak dlouhé vlasy, že mám občas 100 chutí Lucince sebrat nějaké sponky a gumičky ☺

A konečně uvidím všechny své kamarády a spolužáky.

(Lukáš z 5. třídy)

_______________________________________________________________________________

Nápady k dalším kreativním činnostem

• Nafilmujte každý den krátké video, jak den probíhal, co dělali jednotliví členové rodiny.

• Dělejte reportáž a namlouvejte každý den rozhovor s jedním členem rodiny, můžete vyzpovídat i celou rodinu po telefonu nebo skypu a udělat záznam jejich odpovědí, sami si nejprve vytvořte dotazník, který se týká současné situace.

• Natočte reklamu, co dělat proti „trudomyslnosti“

• Natočte a složte písničku, básničku, vtipnou situaci, která bude informovat ostatní o tom, jak se chovat v současné situaci.

• Po příchodu do školy vytvoříme naši knihu receptů. Napiš recept na nějaké své oblíbené jídlo, buchtu…
Kritéria:
– nadpis
– ingredience (vše co potřebujeme + dávkování)
– popis pracovního postupu (srozumitelnost, psaní ve větách a v budoucím čase, např. umícháme, uděláme, ozdobíme)
– příp. fotografie hotového jídla

Autorky nápadů: Vendula Noháčová, Barbora Charvátová