Anotace:
Zde můžete vybírat z dlouhé řady možností a témat, na která lze psát kratší či delší texty, vytvářet deníkové záznamy, záznamy rozhovorů či recepty. Některé nápady předpokládají znalost pisatelských metod, např. argumentační esej, akrostich, a některé vybízejí i k dalším aktivitám, jako třeba natáčení videí, vaření, fotografování.
Zadání – ukázka:
• Napiš krátký text na téma: Na co se nejvíc těším po skončení nouzového stavu a omezení pohybu? Co udělám jako první? Co si opravdu užiju?
• Varianta pro starší žáky: Jak by vypadala tvoje vysněná „afterparty“ po koronavirové krizi? Koho bys na ni pozval a proč? O čem byste ne/mluvili? Co byste dělali?
Ukázka práce žáků:
Konec karantény oslavíme velkou rodinnou opékačkou, kde spálíme ty hrozné protivné roušky. Pořádně si to užijeme a se sestrou, bratrancem a sestřenicemi budeme řádit, jak utržený ze řetězu. Bude to velká legrace.
Protože už nebudou uzavřená sportoviště, která byla bohužel během karantény uzavřená, konečně půjdeme na motokáry, trénovat jízdu v mém závoďáku a plavat do aquaparku. Těším se, až si to zase vyzkouším, pořádně se projedu a svezu i Lucinku s maminkou!
Půjdu se i ostříhat, protože mám už tak dlouhé vlasy, že mám občas 100 chutí Lucince sebrat nějaké sponky a gumičky ☺
(Lukáš z 5. třídy)
Nápady k dalším kreativním činnostem
• Nafilmujte každý den krátké video, jak den probíhal, co dělali jednotliví členové rodiny.
• Dělejte reportáž a namlouvejte každý den rozhovor s jedním členem rodiny, můžete vyzpovídat i celou rodinu po telefonu nebo skypu a udělat záznam jejich odpovědí, sami si nejprve vytvořte dotazník, který se týká současné situace.
• Natočte reklamu, co dělat proti „trudomyslnosti“
• Natočte a složte písničku, básničku, vtipnou situaci, která bude informovat ostatní o tom, jak se chovat v současné situaci.
Další nápady najdete zde:
Autorky nápadů: Vendula Noháčová, Barbora Charvátová