Anotace:
Na počátku hodiny učitelka v krátkosti připomněla, jakým způsobem se obohacuje slovní zásoba. Žáci sledují powerpointovou prezentaci společně s učitelkou. U každého úkolu si vysvětlí, co mají dělat a pak mají čas (např. 4 minuty) na práci. Děti pracují samostatně – píší do chatu. Výhodou je, že celý chat vidí učitelka před sebou a může sledovat, jak přesně kdo pracuje. Následně úkol udělají společně – děti hovoří a někdo z nich nebo učitelka zapisují na plochu. Na konci hodiny se vrátí k úvodní straně s obrázky a přemýšlejí, jaké slovo asi obrázky představují – a jakým způsobem ta slova vznikla. Skvělý obrázek pro diskusi dětí je pak hrudní koš a lopatky (sousloví, resp. přenesení významu).
Powerpointovou prezentaci k lekci si můžete stáhnout zde:
Autorka lekce: Jana Línková