Při studiu Strojní průmyslové školy, jsem si nějak uvědomil, že mi u strojů chybí lidé, se kterými bych mohl pracovat, a tak se má cesta stočila k učitelství, i když z oboru jsem úplně neutekl. Vystudoval jsem učitelství pro ZŠ a SŠ s aprobacemi fyzika a informatika.
Během své pedagogické praxe jsem měl to štěstí, že jsem si mohl vyzkoušet učit na různých typech škol, a tak mohu říct, že jsem měl možnost učit všechny věkové kategorie od 4. ročníku ZŠ, přes žáky učňovských oborů, či maturitních oborů, kteří studovali v distančním režimu až po univerzitu 3. věku. 10 let jsem měl tu příležitost být zástupcem ředitele školy, během tohoto období jsme se se školou zapojili do projektu Pomáháme školám k úspěchu, a tak jsem díky projektu mohl intenzivně pracovat na svém profesním rozvoji a stát se pedagogickým lídrem, konzultantem a mentorem. Aktuálně pracuji na soukromém gymnáziu v Liberci jako učitel.
K RWCT jsem poprvé přičichl v roce 2012, kdy jsem se potkal s PhDr. Ondřejem Hausenblasem. Tehdy jsem byl v roli rebela a učitele, který spíše stál v opozici, protože „metody RWCT se přeci ve fyzice používat nedají“. Na své AHA a HEURÉKA jsem čekal několik let, než jsem se začal více zajímat o metody RWCT a formativní hodnocení. Mé velké díky za prozření patří několika lidem, zejména Hance Košťálové a Hance Hegerové, které mě přivedly k hlubšímu přemýšlení o mnohém.
Jeden z mých oblíbených výroků je „Když už si myslím, že tomu rozumím, tak většinou potkám Hanku (Košťálovou) a pochopím, že je vše ještě trošku jinak.“
V současné době se zabývám podporou škol, vedením týmů, spolupráci učících se komunit, formativnímu hodnocením, responsivní výukou, a hlavně kritickým myšlením, které si prakticky ověřuji, jak ve svých hodinách na druhém stupni, tak i při spolupráci s kolegy.
Jsem rád, že mohu být členem týmu kritického myšlení a jsem nejen certifikovaným učitelem RWCT, ale již také lektorem RWCT, který se může o svá AHA podělit s dalšími učiteli.
Kontakt: ales@aleskozak.cz